Inflatorni pritisci i usporedivost cijena u domaćim prodavaonicama sa cijenama osnovnih živežnih namirnica u inozemstvu već duže vrijeme predstavljaju jednu od središnjih tema u medijskom prostoru. Često se pritom naglašavaju visoki profiti trgovaca s jedne strane, dok se druga strana brani argumentima o zaradama od svega 3% ukupnih prihoda. Kakva je zapravo situacija? Djelatnost trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima u Republici Hrvatskoj obavlja samo 2% ukupnog broja poduzetnika pri čemu oni zapošljavanju preko 6% ukupnog broja zaposlenih te ostvarivanju preko 7% ukupnih prihoda i rashoda.
Ključni trendovi u djelatnosti ukazuju na konsolidaciju sektora, s padom broja poduzetnika za 8,4%, ali istovremenim porastom broja zaposlenih za 8,5%. Konsolidacija djelatnosti u razdoblju analize od 2019. do 2023. godine, zajedno s inflatornim pritiscima i snažnim porastom turističke i domaće potražnje rezultirala je poboljšanjem financijskih rezultata, s porastom dobiti nakon oporezivanja od 265,5% i još izraženijim rastom operativne dobiti. Detaljnu analizu možete pročitati u članku.
Prilog: