MIKROEKONOMSKA ANALIZA TRŽIŠNE MOĆI I STRATEŠKOG PONAŠANJA PODUZEĆA:

Mikroekonomska analiza tržišne moći i strateškog ponašanja poduzeća - sveučilišni udžbenik

Autori:
Soumitra Sharma Daniel Tomić

Izdavač:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli i Mikrorad d.o.o.

Godina izdanja: 2011.

Ukratko o knjizi:

U najnovije vrijeme, na sveučilištima diljem svijeta, čine se napori u pravcu osuvremenjivanja gradiva mikroekonomike, te se uvode novi sadržaji pod nazivom mikroekonomska analiza ili nova industrijska organizacija.

Uz tradicionalnu mikroekonomsku teoriju, uvode se sadržaji poput antimonopolske politike, ekonomske implikacije integracijskih procesa, poslovnih igara, ekonomsko-financijskih troškova poslovnih ugovora, i sl. Vođeni sličnim ambicijama, autori ovim udžbenikom žele uvesti studente diplomskih i poslijediplomskih studija na sveučilištima u relevantnu materiju spomenutog područja.
Anticipirajući potrebu za kvalitetnim udžbenikom, autori nastoje (i) usredotočiti se na prikaz izvora tržišne moći poduzeća i na korištenje te moći u funkciji maksimalizacije profita, (ii) izložiti mikroekonomsku teoriju tumačenjem funkcionalnih odnosa i grafičkih prikaza, služeći se pritom jednostavnim modelima, argumentima i zaključcima, (iii) primijeniti teoriju tumačenjem ponašanja poduzeća na tržištu i
(iv) pedagoškim uzusima učiniti sadržaj zanimljivim i korisnim čitateljima te se nadaju da će ova materija biti korisna široj akademskoj publici.

Okvirni sadržaj knjige je sljedeći:

  • Uvod
  • 1. Temelji mikroekonomije i imperativ tržišne moći
  • 2. Izvori tržišne moći
  • 3. Politika cijena u oligopolu
  • 4. Strateško ponašanje poduzeća
  • 5. Ekonomika integriranja

Iz recenzija:

«Donoseći pregled teoretskih stavova koji se bave ovom problematikom, ali i čitav niz zanimljivih spoznaja i zaključaka, knjiga pobuđuje znatiželju i čita se s uživanjem. Zato je toplo preporučujem svima koji žele proširiti svoj vidokrug u domeni mikroekonomske analize tržišne moći i strateškog pozicioniranja poduzeća: analitičarima, savjetnicima i menadžerima u hrvatskim poduzećima, kao i studentima diplomskih, poslijediplomskih i doktorskih studija na ekonomskim fakultetima. Posebno je preporučujem čitateljima koji detaljnije žele proučiti funkcioniranje tržišta i mogućnosti određivanja prodajnih cijena i razina proizvodnje u različitim tržišnim strukturama.»
prof.dr.sc. Lovorka Galetić, Ekonomski fakultet Zagreb

Knjigu možete nabaviti na skiptarnici Odjela za ekonomiju i turizam, Preradovićeva 1