Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Studentica prve godine diplomskog studija, Dora Porubić, donosi vam priču zašto se odlučila na praksu te što je iz toga naučila. Saznajte sve o Dorinom iskustvu na praksi te iskoristite svoje studentske dane za stjecanje dodatnih praktičnih znanja i vještina.

Protekli mjesec imala sam priliku odraditi praksu u poduzeću Premium Direct. Praksa je već duže vrijeme bila na mojoj ''TO DO'' listi, ali nikako ništa nije dolazilo. Zato čim je do mene došla vijest da jedno poduzeće želi u suradnji sa fakultetom primiti studente na praksu odmah sam ugrabila priliku! Vrijeme odrađivanja prakse je bilo odlično jer nije bilo predavanja i mogla sam se maksimalno posvetiti učenju i usavršavanju. Na početku mi je sve bilo novo i nepoznato, od alata pa do određenih pojmova sa kojima sam se susrela. Bila sam jako uzbuđena, a istovremeno uplašena hoću li uspješno izvršiti što se od mene traži. Jesam li dovoljno sposobna? Imam li dovoljno znanja? I još milijun drugih pitanja koja su mi se motala po glavi. Međutim, kao što svi znamo ''bez rizika nema profita''. Ako ne pokušamo nećemo znati odgovor ni konačni ishod. I koji god ishod na kraju bio, važno je znati da će biti pravi za nas u tom trenutku kako bi znali što dalje. Život je jedan u kojem ne postoji pravi trenutak i nikada nismo spremni, ako čekate taj pravi trenutak možda ga nikada ne dočekate. Budite hrabri! To sam rekla samoj sebi, duboku udahnula i krenula sa prvim zadacima. 

Iskusila sam, te istovremeno naučila koristiti Facebook sučelje za oglašavanje: postavke kampanji, mogućnost ciljanja korisnika te postavljanje oglasa. Osim Facebook sučelja za oglašavanje naučila sam postavljati i ciljati na Google Ads searchu, Google Ads displaysu i YouTubeu. Važno je napomenuti da bez pametno definiranih ključnih riječi ne ide i da su one temelj marketinške kampanje. Naučila sam kako istražiti, naći i postaviti odgovarajuće ključne riječi u kapanju. Možda se to na prvi tren čini kao jednostavan posao, ali potrebno je uložiti dosta truda i vremena. Moramo pratiti kako oglasi napreduju, izmjenjivati te ponovo analizirati rezultate novog oglasa. Najviše mi se svidjelo sama izrada oglasa i objava jer to spada pod kreativni dio što me najviše ispunjava. Bilo je zabavno razmišljati o dizajnu oglasa (kako ukomponirati boje, fond i veličinu slova) i tekstu koje će još više zaintrigirati ljude kako bi kliknuli na taj oglas i posjetili stranicu poduzeća  na kojoj će moći saznati više informacija te možda postati novi klijenti poduzeća. Podsvjesno sam imala neke ideje i definicije u glavi koje su mi pomogle prilikom osmišljavanja i dizajniranja oglasa, a stekla sam ih u ove tri godine slušajući profesore i izrađujući razne projekte. S vremenom sam postala opuštenija i sigurnija prilikom obavljanja zadataka na praski. 

Volim marketing. Danas je dobar marketing sve. Sveobuhvatan je i zanimljiv, stalno se nešto događa, mijenjaju se trendovi i samim time dolaze novi izazovi. Stekla sam uvid u marketinške alate i njihove mogućnosti i svidio mi se rad u njima jer zaista mogu puno doprinijeti poduzeću. Vidimo mjerljivost kampanja, možemo testirati i vidjeti što nam odgovara, a što ne, analiziramo ponašanje korisnika te tako prilagodimo svoj sadržaj i vrlo brzo možemo dovesti promet. 

Nakon pokretanja kampanji, svakim danom one su sve bolje napredovale i to me je činilo izuzetno sretnom. Naravno sve to ne bi bilo moguće bez odličnog mentora. Karakteristike koje bi svaki mentor trebao posjedovati su po meni: stručno vodstvo, posvećenost, razumijevanje, strpljivost. Sve navedene karakteristike posjeduje naša mentorica Sara Maga. Zato veliko hvala profesorici koja je uvijek bila na raspolaganju, jasno definirala zadatke te  ukazivala na određene pogreške na strpljiv, smiren i posvećen način jer je sve to pomoglo meni i mojim kolegama u jačanju naših vještina.

Također, veliko hvala poduzeću Premium Direct na pruženoj prilici te stečenom znanju i iskustvu. Osim što sam se upoznala sa onim što studiram u praksi, upoznala sam i novu djelatnost. Savjetnika u osiguranju. Osobno nisam znala da postoji savjetnik u osiguranju (nezavisna agencija koja surađuje sa nekoliko osiguravajućih kuća te Vam pomaže pronaći optimalno rješenje za vaše individualne potrebe) jer do sada nisam imala potrebu niti priliku istraživati osiguranja stoga mi je drago da sam sada saznala tu informaciju jer će mi sigurno biti korisna u budućnosti. Imala sam priliku staviti se u poziciju njihovog klijenta, pokušati razmišljati kao njihov klijent, a istovremeno kao marketer koji im se nastoji približiti kako bi što bolje osmislila i dizajnirala oglase koji bi privukli nove klijente. Zaista jedno korisno i divno iskustvo u kojem sam puno naučila i koje mi je dosta koristilo.

Moj savjet svim kolegama studentima je da iskoriste priliku za praksu jer vam to zaista može puno pomoći. To je vrijedan oblik ulaganja u budućnost jer ćete dobiti nove informacije, znanja koja ne možete dobiti na fakultetu, životno iskustvo, nove vještine, radno iskustvo u onome što studirate i to vam može poboljšati viziju gdje vidite sebe u budućnosti. Možda shvatite da to nije vaš put u životu i odlučite potpuno promijeniti smjer. Pokažite želju i volju, budite ambiciozni, imajte zacrtan cilj u glavi. Nemojte si dopustiti da nakon pet godina studiranja shvatite da niste radili ništa osim šablonski polagali ispite. Mislite na svoje roditelje koji ulažu i vjeruju u vas. I najvažnije, mislite na sebe i svoju budućnost. Kakav život želite za sebe? 

Za kraj sam razmišljala koji bih citat ubacila i odlučila sam se za ovaj:

,,Labud koji bi ostao živjeti na roditeljskom stablu, uginuo bi, zato oni koji su lijepi i nadareni moraju nositi teret traženja vlastitog puta.'' – Sjećanja jedne gejše (Arthur Golden)

Autorica: Dora Porubić, 1. godina diplomskog studija Marketinško upravljanje

Primjeri oglasa koje je Dora izradila tijekom prakse prikazani su u nastavku:

 

Popis obavijesti