NOVOSTI FET:
Iz medija: nastavnici FET-a govore o...

Procurio je plan za restrukturirnje Uljanika koji spas brodogradilišta vidi nakon 600 otkaza radnicima koji bi dobili otpremninu. Vladajući pak poručuju da se intezivno radi na rješenju problema, no na ono održivo i dugoročno trebat će pričekati. Radnici pulskog škvera, dok na računima sutra ne vide plaću za srpanj, i dalje su u štrajku. Istodobno, Europska komisija poručuje da još nije završila analizu prijedloga restrukturiranja...

Reportaža RTL televizije

​O scenariju kojim se predviđa otkaz za 600 radnika Uljanika razgovarali smo s Deanom Sinkovićem s Fakulteta ekonomije i turizma:

Glas Istre

Nakon krize Uljanika Istra više nije lokomotiva hrvatskog gospodarstva

Zamislite trgovačko-turističku zonu s pučkim feštama. Živjeli bismo od rente. Netko će reći da je i to dobro, ali koliko je takvih. Srećom, Istra zna raditi u turizmu i to bi se nekako držalo, ali do kada, do neke nove krize. Istra je bila lokomotiva hrvatskog gospodarstva. Ona to sada više nije, nakon Uljanika pogotovo neće biti, a ne daj bože još preseljenje TDR-a, mislim da bismo bili na samom kraju konkurentnosti u Hrvatskoj koja je pak na samom kraju konkurentnosti u EU-u.

Ako je zbog Agrokora prijetio kolaps u hrvatskom gospodarstvu, isto prijeti u slučaju stečaja Uljanik grupe

Poljska je uspjela i spasila brodogradnju, zašto ne bi i Hrvatska? Vrijeme je za dokapitalizaciju i restrukturiranje brodogradnje bez odgađanja jer je to dionicima oko Uljanik Grupe u interesu.

U vremenu umjetne inteligencije, 3D printera, industrije 4.0, usporavanja svjetske ekonomije, trgovinskih ratova, kripto valuta, svemirskih marinaca, svemirskog turizma i ostalih čuda i izazova 21. stoljeća, zar ćemo zaista spasti na zimmer frei ekonomiju (na Zemlji)? Potencijalni stečaj Uljanika svakako vodi u tom pravcu.

Radnici u Uljanik Grupi imaju pravo na sigurnost plaće i zaštitu kakva je bila osigurana radnicima u slučaju Agrokora. Vlada od toga ne može tek tako pobjeći i nikakvi probni baloni koji će usmjeriti medije na to kako brodogradnja nema budućnosti opasni su. Zar nas tri desetljeća sramotne pretvorbe i privatizacije nisu ničemu podučili? Problem likvidnosti u Uljaniku nemoguće je riješiti bez dogovora svih dionika oko Uljanika d.d., ali svakako brodogradnja i Uljanik imaju budućnost (kroz restrukturiranje). Svaka premisa o tome kako je riječ o privatnoj kompaniji i problemu same Uprave Uljanika d.d. znači samo jedno i toga treba biti svjestan – stečaj.

Piše prof. dr. sc. MARINKO ŠKARE, Fakultet ekonomije i turizma u Puli:

Dr. sc. Marinko Škare o poreznoj reformi: Radi se o pukom fiskalnom poravnanju. Smanjit će pdv na neke prehrambene namirnice, a manjak u proračunu izravnat će kroz rast drugih poreza

Smanjenje stope PDV-a s 25 na 13 posto za meso, ribu, voće i povrće neće rezultirati značajnijim smanjenjem cijena tih proizvoda i neće imati veći socio-ekonomski efekt na građane. Cijene se oduvijek reguliraju ponudom i potražnjom, dok se porezno opterećenje (rast poreza) kroz mehanizam ponude i potražnje prebacuje na kupca. Ista logika ne vrijedi kod poreznog rasterećenja (pad poreza), jer bi se ponuđači natjecali u dumpingu (spuštanju) cijena, kao rezultat smanjenja poreza, što bi u konačnici dovelo do pada njihovih ukupnih prihoda. Zbog toga proizvođači nakon poreznog rasterećenja cijene u pravilu ne mijenjaju, odnosno ne spuštaju ih. To je gotovo pravilo u Hrvatskoj.

Radio Rojc

Ne mogu zamisliti Pulu bez Uljanika

Profesor na pulskom Fakultetu ekonomije i turizma “Dr. Mijo Mirković” Dean Sinković bio je gost jutarnjeg programa Radio Rojca. Prije šest mjeseci predvidio je aktualnu krizu u brodogradilištu Uljanik. Tada je napisao da je državnim jamstvima kupljeno šest mjeseci života te je javnost nakratko umirena. Kako kao ekonomski stručnjak vidi trenutnu situaciju, treba li država poticati brodogradnju, kakva su moguća rješenja i što znači Uljanik Puli samo su neka od pitanja na koja odgovara profesor Sinković.

 

Popis obavijesti