Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Jesu li AI oglasi učinkoviti kao...

Na pitanje jesu li oglasi koje je kreirala umjetna inteligencija (eng. artificial intelligence - AI) učinkoviti kao tradicionalni, odgovor su potražili FET-ov izv. prof. dr. sc. Erik Ružić i student Bruno Krneta u svojem istraživanju koje je privuklo pažnju 165 ispitanika svih dobnih skupina iz preko 35 zemalja svijeta. 

Istraživanje je trajalo od 10. lipnja do 24. kolovoza 2023., a fokusiralo se na tri glavne vrste oglasnih formata: video oglasi, tekstualni oglasi i statični vizualni oglasi. Sudionici su imali priliku izraziti svoje preferencije i dojmove o svakoj od navedenih kategorija. Način na koji su izražavali svoje preferencije uključivao je odabir između tradicionalnog i AI oglasa za pojedini usporedni primjer. Unutar svake kategorije nalazilo se 3 takva usporedna primjera. Prilikom odabira, morali su se voditi osobnim doživljajem oglasa budući da nije bilo istaknuto koja inačica je tradicionalno kreirana, a koju je generirala tehnologija umjetne inteligencije.

Rezultati istraživanja predstavljeni su u Varaždinu na održanoj osmoj konferenciji u organizaciji Udruge za direktni i interaktivni marketing – CRODMA koja je ove godine bila posvećena upravo korištenju AI tehnologija u marketingu i poslovanju.

Unatoč snažnom trendu primjene AI tehnologija u svim segmentima poslovanja, rezultati istraživanja iznenadili su mnoge. Ispitanici su u svakoj skupini svoje preferencije priklonili tradicionalnim oglasima. Iznimka je jedan primjer tekstualnog oglasa koji je prikupio 20% više simpatija ispitanih od tradicionalne alternative.

Iako su u ovom istraživanju ispitanici pokazali snažnu naklonost prema tradicionalnim oblicima oglasa, razvoj AI tehnologije i njezina primjena u marketingu zasigurno se neće obustaviti. Iako je još u svojim ranim fazama razvoja, ova tehnologija već čini značajne promjene u svakodnevnim aktivnostima pa je za očekivati i kako će ovi rezultati ekspolorativnog istraživanja bilježiti značajne promjene daljnjim razvojem AI tehnologija i njihovom prisutnosti u oglašavanju.

Rezultati istraživanja dostupni su u Zborniku radova 8. Međunarodne znanstveno-stručne konferencije CRODMA 2023.

Preuzmite i pročitajte cijeli članak: 

 

Popis obavijesti