POPULARIZACIJA ZNANOSTI:
Profesori FET-a Dean Učkar i Manuel...

Pouzdanje potrošača često se koristi prilikom prognoziranja kretanja makroekonomskih i financijskih pokazatelja jer sadrži potrošačevo očekivanje glede događaja u budućnosti. Optimistični potrošači trošit će više povećavajući time profite i cijene dionica poduzeća na tržištima kapitala. S druge strane, porast cijena dionica može utjecati na porast pouzdanja potrošača. Rezultati istraživanja provedenog za Republiku Hrvatsku ukazuju da porast cijena dionica na hrvatskom tržištu kapitala utječe na porast pouzdanja hrvatskih potrošača dok suprotno ne vrijedi.

Rezultati nadalje ukazuju da investitori koji namjeravaju uložiti sredstva na hrvatskom tržištu kapitala ne mogu koristiti podatke o pouzdanju potrošača pri prognoziranju budućeg kretanja cijena dionica.

Cjelovit rad moguće je pronaći u zborniku na sljedećoj poveznici:

Popis obavijesti